18.6.09

pitali ste - grip, englezi, exit...

1) influenza A (H1N1) je kombinacija više virusa. poreklo virusa se ne zna, ali je još ranije (1999) prijavljeno da se kod svinja u SAD dešava mešanje svinjskog, ptičjeg i humanog influenca virusa A.

2) simptomi virusa
Signs of influenza A(H1N1) are flu-like, including fever, cough, headache, muscle and joint pain, sore throat and runny nose, and sometimes vomiting and diarrhoea.

The new influenza A(H1N1) appears to be as contagious as seasonal influenza, and is spreading fast particularly among young people (from ages 10 to 45). The severity of the disease ranges from very mild symptoms to severe illnesses that can result in death. The majority of people who contract the virus experience the milder disease and recover without antiviral treatment or medical care. Of the more serious cases, more than half of hospitalized people had underlying health conditions or weak immune systems.

3) what can I do? WHO Influenza A(H1N1): frequently asked questions
4) guardian.co.uk: WHO declares swine flu pandemic






immunology related quote of the day:
spusti svoje antitelo na moj antikrevet.

3 comments:

Nikola said...

bio na exit-u i preživio! rotting-viral-zombies-of-death!!11! abound.

natty said...

i ja se dobro držim. osim grla i glave (zbog piva), ništa me nije bolelo:)

Nikola said...

Isto. Malo me boljela glava jer je drugog dana padala kisa pa smo se svi skvasili, a kasalj mi je zbog pjevanja i piva. Sad, pretpostavljam da me misici bole od silnog skakanja uz drum & bass, sto moze objasniti i...i...O BOZE! Cek da malo skrolujem gore...

Member of The Internet Defense League